Tervetuloa tarkastelemaan blogiani!

Olisin oikein mielissäni, jos haluaisit jättää kommentin, arvostan niitä suuresti.

-Jonna

sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Origaminarsissi

Tänään tuli tehtyä origaminarsissi. Löysin sattumalta netistä ohjeen, vaikka olin siellä ihan muissa asioissa, noh olin jo tovin pohtinut korttiin sopivaa narsissia, kun löysin tämän ohjeen. Noh narsissi olikin niin kolmiulotteinen, ettei se sovellukaan tähän tarkoitukseen. Sen sijaan minä sain itselleni ikikukan. :D Aikaa tekemiseen meni noin nelisen tuntia ja alussa tuskastuinkin niin pahasti että jätin homman kokonaan vähäksi aikaa kesken. Rohkeuteni kasattua, ryhdyin toimeen ja se oli vain alussa se kinkkinen kohta. Loppua kohden helpotti. Aloittelijalle en tätä mallia suosittelisi, sillä on sen verran haastava. Itse olen opetellut itsenäisesti origamin jalon taidon perusteellisista kirjaston kirjoista vajaa kymmenen vuotta sitten, mut nyt on ollu taukoa monta vuotta, koska oon keskittyny kortteihin ja käsitöihin.

Ohjekin löytyy täältä: http://www.youtube.com/watch?v=01W7gbtgCc4&feature=fvwrel , mikäli joku haluaa kokeilla tai vaihtoehtoisesti menettää hermonsa :D




6 kommenttia:

  1. Oi miten ihana! Osaisipa tehdä tuollaisia...*huoh*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos...nooh ei se helppoa ollu mullekaan, vaikka oon tehny kolme paksua kirjaa läpi origameja. Tässä oli videokuvaohje, mutta silti oli välillä vaikeaa ja koko ajan sai pysäytellä ja laittaa takaisinpäin, jotta sai tehtyä.

      Poista
  2. Ihana paperikukka, tuo kevään tuulahduksen tullessaan. Itse tein usein keväällä samantapaisia, ja kesällä kissankelloja ja laitoin ikkunan väliin pystyyn, pitääkin herttää henkiin paperikukka harrastus uudestaan :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Pirkko! Juu mä olen tehnyt muitakin origamikukkasia joskus, myös lilja oli aika haastava, muttei verrattavissa tähän. Tuo onkin hieno idea laittaa ikkunan väliin pystyyn, piristää siinä sitten koko ajan. Mullekin tuli heti pääsiäisfiilis kun sain tuon narsissin tehtyä ja se koristaakin nyt keittiön pöytää. Paperikukkiahan voi tosiaan tehdä monista materiaaleista. Haluaisinkin oppia tekemään avatusta paperinarusta kukkia, tai silkkipaperista. :)

      Poista
  3. Upea, uskon että aikaa meni, mut se oli sen arvosta :D
    Mäkin oon tehny avatusta paperinarusta neilikan ja narsisseja niinkus tiedät, mut en todellakaan aio jättää siihen, vielä on paljon opittavaa.

    Äiskä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, opittavaa aina riittää. Mä taas haluaisin oppia tekemään paperinarusta vaikka mitä, mut kukkia nyt ensin. En muistanukkaan, että oot neilikankin tehny. Mutta kiitos kovasti narsissista, se oli tosi hieno! <3

      Poista